پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:53 - 1401/10/10

خودکشی کارگر شرکتی شهرداری اردبیل/ اخراج‌ها مثل سم عمل می‌کند

کارگر آنلاین | نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور از خودکشی کارگر شرکتی شهرداری اردبیل به دلیل معوقات مزدی و مشکلات اقتصادی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین ، رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور)  از خودکشی یک کارگر شرکتی شهرداری اردبیل خبر داد. 

به گفته‌ی اناری، این فرد، راننده شرکتی شهرداری اردبیل بوده و هفته گذشته به دلیلِ فشار اقتصادی و معوقاتِ مزدی دست به خودشکی زد و فوت کرد. 

  • نماینده کارگران قراردادی و شرکتی می‎گوید: معتقدیم خودکشی راه درست و شرعی نیست اما افزایش فشار اقتصادی در چند ماه اخیر در کنار نبودِ امنیتِ شغلی آمار خودشکی بین کارگران را افزایش داده است. 
  • اناری می‌گوید: در چنین وضعیتی که حتی با حقوق ماهیانه هم نمی‌توان روزگار گذراند، معوقاتِ حقوقی ضربه‌ی بسیاری به کارگران می‌زند و آن‌ها را تحتِ چنان فشاری قرار می‌دهد که گاهی به راهی می‌روند که دیگر بازگشتی ندارد. 
  • وی همچنین به خودکشیِ کارگرِ شرکتیِ پتروشیمی چوار ایلام اشاره کرد و گفت: این کارگر اخراج شده و مسئولان باید بدانند که در این شرایط اقتصادی کشور، اخراج‌ها مثل سم عمل می‌کند. 
  • نماینده کارگران قراردادی و شرکتی در پایان به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: مدتهاست طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس مانده و وارد صحن نمی‌شود. 
  • وی افزود: ما تقاضا داریم طرح ساماندهی بدون هیچ درنگی وارد صحن شود و کارگران قراردادی و شرکتی تبدیل وضعیت شوند تا امنیتِ شغلی کارگران افزایش پیدا کند. افزایش امنیتِ شغلی می‌تواند اوضاع کارگران را تاحدودی بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین